Registering av servicejobb och garantiärenden

På den här sidan kan du registrera ärenden gällande service, reparation och garanti. Det är viktigt att du ger oss så detaljerad infromation som möjligt eftersom det hjälper oss att hantera ditt ärende snabbt och effektivt. Här nedanför hittar du all information du behöver för att registrera ditt ärende.

För att kunna erbjuda bästa möjliga service och korta svarstider vill vi att du identifierar din utrustning. Flera av huvudkomponenterna har serienummer och artikelnummer på etiketter och/eller stämplade på produkten. 

Om du vet hur du ska göra så börja med att välja region här. Annars ber vi dig ta del av informationen nedanför för att kunna registrera ärendet korrekt, så vi kan hjälpa till på bästa sätt.

Välj din region

No courses right now…

Service och reparation

Garantiärende

 

 

 

Produktmärkning - Andningsapparat

 

Ladda ner PDF-fil med produktmärkning - Andningsapparat här.

 

 

Produktmärkning - Dykapparat

 

Ladda ner PDF-fil med produktmärkning - Dykapparat här.

 

 

Produktmärkning - Flaskor

 

 

Ladda ner PDF-fil med produktmärkning - Flaskor här.

 

 

Produktmärkning - Spirocom

 

 

Från första september 2017 introducerade vi ett nytt system för serienummermärkning med serienummer som startar med en bokstav för att visa vilken sorts produkt det är, t.ex. "M1737001". Innan detta datum var serienumret endast angivet med siffror, t.ex. "1517001". Serienumren tolkas på detta sätt:
"M1737001" → "M" = Mask | "17" = År 2017 | "37" = Veckonummer 37 | "001" = löpnummer

Artikelnummer är märkta med etiketter på vissa huvuddelar. Formatet är antingen 5 siffror med ett suffix, t.ex. "96319-10", eller ett niosiffrigt nummer, t.ex. "460190200".

Registrering av ett ärende

 

När du registrerar ditt ärende får du ett unikt ärendenummer. Om någon utrustning skickas till oss måste den tydligt märkas med detta ärendenummer på utsidan av godset. 

Om det har inträffat ett allvarligt tillbud med luftstopp eller en incident som orsakat personskada, ladda ner denna pdf-fil ”Teknisk checklista vid allvarliga felfall” och följ instruktionerna där, skicka sedan informationen till quality@interspiro.com.

 

  • Se till att din utrustning är rengjord innan du skickar den. All utrustning som behöver rengöras kommer att rengöras av Interspiro och en rengöringsavgift kommer att tas ut. 
     
  • Om du skickar en kemdräkt av typen Ansell (f.d. Trelleborg/Trellchem) så måste du skriva ut ytterligare ett formulär och sätta på utsidan av godset.  Klicka här för att ladda ner detta formulär.
     
  • Om du har problem med en elektronisk produkt, börja med att byta ut alla batterier och starta om enheten innan du fortsätter. 

 

Börja genom att välja din region i rullgardinslistan nedan. 

Logo Logo Logo Logo Logo

Godkänn cookies från den här webbplatsen

This website uses cookies to improve your experience on the site.