Registrering av ärende

Det finns fyra ärendetyper, välj den korrekta för ditt ärende:

1. Service och reparation – När du vill att service eller reparation ska utföras på dina produkter

2. Garanti – När du vill göra anspråk på garanti för din produkt

3. Incident – Om det har inträffat ett allvarligt tillbud eller en incident som orsakat personskada

4. Support – För all annan typ av support du behöver från oss eller om du vill lämna en synpunkt till oss. Exempelvis frågor kring produkter, utbildning, testutrustningar, rengöring och E-handel.

För att erbjuda bästa möjliga service och korta svarstider vill vi att du identifierar din utrustning. Många av huvudkomponenterna har ett serienummer och ett artikelnummer på en etikett och/eller ingraverat på produkten. Se information längst ner på sidan om hur du hittar märkningen.

Fyll i och skicka in formuläret på den här sidan. Det är viktigt att du skickar in all den information vi behöver för att hantera ditt ärende.

Du får ett automatiskt mail med ärendenummer.

Svara på detta mail för att skicka in bilagor, t.ex. bilder.

Du får mer information från oss så snart vi börjat arbeta med ditt ärende.


 
 


Garantiärenden

Om du har problem med en elektronisk produkt, börja med att byta ut alla batterier och starta om enheten innan du fortsätter.
För ärenden som rör Spirocom är det viktigt att följande frågor besvaras i beskrivningen:

  • Vilken radiomodell används.
  • Vad fungerar inte och när inträffar det?
  • Har enheten/enheterna fungerat tidigare?

 
Om du skickar en kemdräkt av typen Ansell (f.d. Trelleborg/Trellchem) så måste du skriva ut ytterligare ett formulär och sätta på utsidan av godset.  
Klicka här för att ladda ner detta formulär.

Läs igenom våra allmänna villkor genom att klicka här.

 

Produktmärkning

 

Från första september 2017 introducerade vi ett nytt system för serienummermärkning med serienummer som startar med en bokstav för att visa vilken sorts produkt det är, t.ex. "M1737001". Innan detta datum var serienumret endast angivet med siffror, t.ex. "1517001". Serienumren tolkas på detta sätt:
"M1737001" → "M" = Mask | "17" = År 2017 | "37" = Veckonummer 37 | "001" = löpnummer

Artikelnummer är märkta med etiketter på vissa huvuddelar. Formatet är antingen 5 siffror med ett suffix, t.ex. "96319-10", eller ett niosiffrigt nummer, t.ex. "460190200".

Se information i filmerna eller PDF:erna  nedan för detaljerad information om hur du hittar märkningen.


 

Produktmärkning - Andningsapparat

 

Ladda ner PDF-fil med produktmärkning - Andningsapparat här.

 

 

Produktmärkning - Dykapparat

 

Ladda ner PDF-fil med produktmärkning - Dykapparat här.

 

 

Produktmärkning - Flaskor

 

 

Ladda ner PDF-fil med produktmärkning - Flaskor här.

 

 

Produktmärkning - Spirocom

 

 

 

Logo Logo Logo Logo Logo

Godkänn cookies från den här webbplatsen

Denna webbplats använder cookies för att förbättra din upplevelse av webbplatsen. Genom att klicka på ”Godkänn” samtycker du till vår integritetspolicy och cookiepolicy.